Sunday 17 April 2011

Hujan Batu di Negeri Orang?

Orang kata hujan emas di negeri orang. Hujan batu kat negeri sendiri. Tapi hari ni hujan batu turun kat negara orang. Apa cer?


Petang tadi dengaq bunyik pelik. Bunyik popcorn kat luar bilik. Jenguk kat balkoni, terus adrenalin shoot. Beberapa ketulan ais besaq gula batu bergelimpang.




Wah...hujan batu gamaknye...


ice cubes.
abaikan tangan yang comel itu.





For 11 years I've been waiting for you wahai hujan batu....x sangka di bumi ini kita bertemu.


Budak2 suma pakat bersidai kat palang hostel bagi menyaksikan fenomena unik tu. Ada mosi yang bertindak extreme dengan mengutip ais batu tu. Mungkin nak buat penawar masalah bau badan. Aku harap sangat dia berjaya.



 The thing is, hujan batu tyme summer is super weird. Tapi, x heran la. Banyak kot benda2 pelik berlaku la ni. Maklumlah, dah akhir zaman kan...




Las tyme aku jumpe hujan batu is kat kampung aku, Kedah. Menangis aku sebab bunyik dye dasat sangat. Kampung aku atap zink. Bile kene hujan batu, dah macam bunyik SMG pon ada.Cuak beb.


Dengaq cite ada sorang acik ni sakit mata. Rabun la kot. Tengah2 hujan batu turun, dia pi tadah pakai besen. Pastu ais tu dia buat sapu muka hari2 then terus hilang rabun. Ajaib dowh. Benda2 nature ni jangan buat main. Selalu work.


Kepada yang mengalami masalah sama cam acik di atas, digalakkan beli Permata Hijrah terus sebab kalau nak tunggu next hujan batu turun, anda dikhuatiri jadi buta.


So, pasni x yah la nak pakai Silkygirl, Maybelline, L'oreal ke ape ke. Beli jamu Martha Thilaar, Mustika Ratu atau Kaplet Ibu Mimilan Mimtuno Dan Ginasih je. 100% earth product.


Best memang la best sebab sejuk. Tapi hujan batu ni sekali dia tuju, mau lebam gak kaki. Ikut ilmu Fizik sekerat jalan aku ni, lagi tinggi objek, lagi tinggi momentum. So, lagi sakit kalau kena.


Sekali ais tu jatuh kene palang balkoni and pecah, memang azab la serpih dia kena kaki aku. Ais tu turun ngan tujahan yang kuat dan padu. Macam gaya orang main tuju guli pon ada. Las2 aku serender masuk dalam solat Asar. Aku rasa ais tu macam suruh aku pi solat je. Hujan2 ni afdal mintak doa. 




Tengah syiok layan hujan batu sambil tangkap gamba, ada la pulak a group of tempe yang perasan dowang nih Bollywood. tak memasal turun kat parking lot depan hostel main hujan. Sekor2 pakai nighty. Nak bajet naughty. Loya tekak aku tengok.





Pastu main2 air lecak bertakung. Seyes guwa cakap cam owang schizophrenic. Aku rasa dalam mind diorang mesti tengah bayang lagu Tum Paas Se Ayee sambil main kejaq2 dalam slow motion sesama sendirik dengan harapan boys intern hostel depan nih nak usha la.




penggambaran filem 'Kami Perasan' sedang berjalan.



Aku memang tunggu tyme satu ketulan ais raksasa jatuh terhempas atas pale dorang nih. Biaq kasik ajaq skit pasaipa dok menggila ngat. Kalau dapat kat nenek aku, sekor2 beliau cop sebagai lembu.




Berbalik kepada tajuk n3. Kalau kat negara orang hujan emas turun and now hujan batu, hujan apa yang tinggal kat negara sendiri?






















Hujan ni je la yang tinggal.

No comments:

Post a Comment