Saturday 16 April 2011

Edisi Khas: Terjah India

Macam biasak la...aku nak mukadimah n3 ngan sebuah cite yg x best.

Iklan kat radio feveret aku, XFM :  
" Besar nanti aku nak blaja pandai2 and  keje kat lua negara. Aku xnak la dok kat Msia nih. Msia nih panas. Nak pakai jacket kulit pon susah....

 Owh..bile susah, balik Msia. Bile ade masalah, mintak tolong owang Msia jugak.
Best ke x best hidup kite ni bukan ditentukan dengan kat mana kita tinggal. Tapi bagaimana cara kita menghayati dan menjalani hidup kita. Aku amalkan konsep kesetiaan kepada raja dan negara.

Mesej yg gila cool ni dibawakan khas oleh XFM Prihatin"





 Somehow aku x rasa mesej ni apply kat aku.

Apa definition luar negara? 

                                                         ***cerita habis***





 India.
Honest la, ape bende first yg cross ur mind when you read that?



Before datang sini,what the word INDIA meant to me, are these:

                        
Lembu atas jalan raya
auto pakai transmission manual
Minachi ngan sari yg meriah 
Polis-cota-rasuah- owang merusuh
ni atok sapa? ngaku cepat.....



 Bila sampai sini, well,.....NOT MUCH DIFFERENT pon ngan gmbaq2 tu....


Kalau korang rasa tempat aku terdampar kat bumi India ni cam dalam citer Shah Rukh Khan berlakon, korang memang salah. Sini just macam dlm filem2 Rajinikanth je...T.T  

 Sebab aku bukan kat Delhi atau Mumbai. Aku dok tempat yg lebih modern, canggih dan berteknologi tinggi. Bukti betapa modennye tempat aku dok skang nih is T.I.A.D.A. mekdi, kfc or pizza hut. *nangis jap*
 
 Kire nye aku rase tempat aku ni sejibik macam yg aku usha kat tv la. Sesape nak ade little preview kat Belgaum, India, sila tune tv2 kul 2.30 petang setiap sabtu. Ade slot drama Tamil.
 

Hidup Rajinijkanth!!!(tetiba)


 Boleh dikatakan latar tempat citer tamil  80% sama la ngan kat sini dari segi geografi (tanah merah), fauna (lembu yg everywhere) dan sosial. Hi way kat sini tak dak. Tapi ikut rough observation aku, hi way paling up in India is cam hi way gi Sg Buloh. Kalau nak cari Max hi way kat sini ko tunggu aku jadik PM India. 

Baki 20% tu kira x campur ngan bau yg 'semerbak' kat sini ngan bunyik horn yg bersahut-sahutan. 








Tak. Citer tamil tu  bukan aku yg tengok. Bukan. Bukan aku. 

2 comments:

  1. cite tamil dah tuka la.skang pkol 12.30 kat tv 2 ary ahad.hari sabtu cter hndustan.

    ReplyDelete
  2. ye ke? thanx yea peminat citer tamil.

    ReplyDelete