Thursday 7 April 2011

Emosi Mosi

N3 hari ni adalah n3 tunjuk luah perasaan.






For those yg tak tawu, 'mosi' ialah cleaner. Diorang akan datang kat bilik korang EVERYDAY xcept cuti am.
They will come in pair : sorang clean bilik, sorang lagi clean toilet n area pantry.
Walaupun service ni bunyiknye cambest je, kekadang mampu menaikkan darah aku gak.
Lagi2 ngan mosi toilet tu. Pasai pa? Sebab dye banyak gila rekod hitam ngan aku.





Mosi bilik tu sumpah la aku cakap. Best gila weyh hasil kerja beliau. Even Laila dari floor lain pun hire dye cleankan bilik.Aku memang cukup puas aty ngan beliau.



ni la mosi yg best tu. ada sesapa berminat?



Sebaliknya, mosi toilet ni pulak cam nak tak nak je buat keja. aku rase dye simbah air je and boh sabun lantai yang bau cam tengkik. Sinki, toilet bowl suma mana ada sentuh. Pastu bole demand lak tu. Cuci takmo pakai timba, nak baldi jugak. Terpaksa punggah baju2 kotoq from baldi sebab dye.


Oleh sebab sabun dye bau x best, aku pon beli la sabun lantai sendirik. Mosi ni, dapat je green light nak guna sabun aku, dye balun kaw2 punye la. Tapi aku still x impress pon. Mosi toilet 3rd floor lagi best. 



Punye la si Mosi ni lenjan sabun aku, x sampai sebulan je da abes. Ikut konsep fizik, bnde yang ringan memang x stabil, so happen that the empty soap bottle jatuh.
Tapi dye x angkat pon. Seyes weyh. Aku saje la nak try test brapa lama sebelum dye ade kesedaran sivik nak angkat botoi kosong yg bergelimpang bawah sinki tu. 

                                                                  Memang xde!!! 

1 week aku biaq, dye wat donno je. Common sense la, makcik. Bende da kosong, jatuh lak tu. Lu x reti nak angkat ke der?

Akibat tekanan yang melampau, aku serender la. Kutip botol kosong tu and buang.





Tak cukup di situ, mosi ni buat hal lagi. Memang saje nak test aku kan...





Dye telah berjaya memecahkan kod rahsia penutup facial cream aku ngan aku punya bekas porcelain yg corak ala-ala Vintage (ok. aku sengaja samakan bnde tu ngan Vintage,biaq nampak mahai skit). tercabut clasp bekas tu.





clasp bekas ala-ala Vintage yg tercabut... :(


Berterabur brooches aku and SIM kad Celcom (ye. memang aku simpan SIM kad dlm bekas brooch). 

Dah bersepai tu dye kutip2 and letak camtu je tepi sink. Pastu blah camtu je. Sorry ke ape ke memang harapan la.



Facial cream aku kini bertukar jadik facial stone sebab da keras gara2 penutup pecah. Sekarang muka aku naik pimple. Saham dah jatuh. Masa depan kabur. Hidup aku punah! Semua sebab mosi!!! (ok.terover di situ)






pecah dua beb. mana x beku krim 2?





Pastu dye amek langkah selamat --> esoknye x ketuk bilik aku....cuak ar tu..

Bile ngadap aku, buat muka x bersalah. Aku karate kang.







dua harta benda aku yg masih dlm keadaan trauma ekoran peristiwa 'Amukan Mosi Toilet'






Kesimpulannya, mosi ni makan gaji buta je. Nak kata tua tu takde la ganyut lagi. Mosi2 lain baya dye buat keje elok ja.

Kepada anak mosi berkenaan, mak anda dah tukaq keja. Bila nak isi apa2 borang,sila  tulis camni:


PEKERJAAN IBU : Makan Gaji Buta


Ok. Statement di atas sangat kejam.






*korang mesti wonder nape aku x fire mosi tu kan?(x wonder ke?xpe..aku nak bitaw gak)

Sebab satu hari tu, aku balik from klaz and dgaq bunyik bising2 kat floor aku.
Rupenye jiran bilik sebelah (tempe) ni tengah marah mosi tu. Aku x faham la tapi berdasarkan ilmu hasil tontonan filem Hindustan, maybe dye marah mosi tu sebab suka ketuk x kena tyme (yg ni pon ada dlm rekod aku).
Aku tengok muka mosi tu cam frust (tapi still bole lawan balik budak tu)

So, bila pikiaq balik, if aku pon sama fire makcik ni, kang x memasal kluaq muka depan The Times of India  

"A Stressed Cleaner Jumped From 5th Floor After Being Scold by a Malaysian"

X pasal2 aku glamer kang.




Daripada aku mencontiang arang kat nama negara and menambah ketensenan mosi ni, aku memilih ntuk wat tak tawu je.
Xpe mosi.          
                                               Ada ubi ada batas,
                                Ada hari kau akan kena libas. 



kepada mosi bkenaan, saya mmg xdak niat nak ngutuk anda. tapi tolong la tingkatkan prestasi keja demi kemakmuran kita bersama. sorry ye mosi.


No comments:

Post a Comment