Tuesday 12 April 2011

Ceritera chess

Malam tadi, di kala semua budak2 tgh stadi, aku dan XYZ ngan PQR main game. Permainan dalaman. Chess. Dan Ludo serta Chinese Checkers.


Of koz chess ni suma owang tawu, tapi ramai tak suka main. Bagi aku, chess ni best kalau kita main ngan orang yg x pandai main. Hmm...semua game best kalau main ngan rookie kan...hahaha

Al kisah aku main chess. Tengah syiok pikir strategi, aku perasan, opponent aku (XYZ) cm hilang pertimbangan. Pastu dok zikir ayat ni: "Eh..tak tawu la nak jalan ape.."

Aku bajet dye nak end game. Sebab otak dah tepu stadi kot. X leh nak pikir strategi.



 ....cerita habis....







Korang yg ada chess mesti pernah dengar rumours kene patahkan kepala king sbb bentuk cam + kan?
X de ke?
Sebab sejak azali lagi, kawan2 aku cakap mesti patahkan. Until recently (5 years ago) aku beli chess kaca. Memang never la nk pecahkan kepala king tu.


sila pancung kepala dia.




yg ni sorry la...nak jentik pon aku x sanggup









Bila mak aku sedekahkan chess plastik kat kami pat beradik, aku sorang je yg eksaited. Slalu jadik mangsa main ngan aku is kakak aku. Walaupun berjuta kali aku ditipu, aku on je bile nak main ngan dye. Sebab eventually aku yg menang gak!! HAHAHAHA*gelak jahat*(sori jika kakanda terbaca)


Last2 siblings aku suma sepakat x nak main chess ngan aku sebab terlampau hebat so aku dipulaukan. (exaggerate skit)




So riwayat chess tu before sampai kat tong sampah is --> jadi bahan untuk main masak-masak

Chess tu dibuang sewenang-wenang nye sebab mak aku mula risau ngan perubahan mendadak aku ke arah psycho. Kenapa psycho? Korang baca and evaluate sendirik.






Pabila buah chess jadik barang masakan:













Yang cam kuda ni atau orang tua-tua panggil knight aku jadikan bahan utama masakan.................






Kuda Goreng Kicap Ala Thai
 
ni la bahan masakan signature aku.





















Next is yg cam siput ni atau orang kampung cakap bishop. yang ni bahan untuk masakan.............



Sambal Siput Sedut

 
ni masakan paling laku aku. Nama glamer nyer 3S

































Pastu yg cam belah pat segi kat atas ni atau nama saintifiknye is castle/rook jadik...........



Sup Cendawan Berlada
sape suroh kepala kau terbelah cam gaya org potong cendawan butang...














Last but not least, masakan basic aku menggunakan askar2 a.k.a pawns iaitu.....................



Sayur Campur
beraneka warna dan pilihan. No wonder customer suka tapaw.
.

Ya. aku mengaku aku memang bodoh. Tyme kecik2 suma bodoh lagi.









Hal ini sedikit sebanyak mempengaruhi gaya masakan aku dari tahun ke tahun.



Tolong jangan salahkan aku bila aku x berminat dalam bidang masakan.



No comments:

Post a Comment