Tuesday 10 May 2011

Edisi Khas 2 : Goa

Dah berzaman tak on9, aku terasa seperti dlm zaman paleolitik jap.

Ideas for entry mmg berbundle tapi by the time dapat intenet n hadap blog ni, terus blurr tak taw nak start from mane.

So aku tulis highlight of the week je, Goa.



Seperti yg sedia maklum aku trip gi Goa. 3 days 2 nites. Aku bagi rating ke'gempak'an 7 out of 10.

Goa ni feymes pasal ade bitch beach. Tapi slack nyer tyme pegi tu mmg tengah baguih punye panas. Hanye omputih je yg cam enjoy the weather. Yg kite owang kampung ni dah kumat-kamit menyumpah. Dohplohpat jam ketiak berkuah, peha berlecak. Berlengaih satu badan.

By the time matahari tegak atas pale, pasiaq pantai tu jadik panas. rasa cam jalan atas curahan air panas. 

Anyway, aku malas nk citer evry details sebab aku bukan tgh tulis paperwork. Aku buat entry blog je.


Goa ni 4 hours drive je from tempat aku so kitowang book satu MPV (lah sangatt..) yg blom start journey ag, dye punye starter bikin problem. Las2 gerak an hour late from schedule.

First day sampai, tempat first kitowang serbu is kedai makan. Pastu jenjalan buang masa bazir tenaga kat tepi2 jalan. Balik bilik, tido. 

ni kire tempat makan rasmi la sbb halalan toyyiba


One thing yg kitowang learn on our first day was, Allah memang sayang kat kitowang. Buktinye :

kewujudan sebuah Subway *menangis kegembiraan sambil sujud syukur*



NiQmaTT wa cakap sama lu...rindu bai...last tyme makan kat Damansara je...


Second day, pukul 7.30 pg da terpacak kat Baga Beach. Bajet nak mandi-manda, tapi seekor seorang mamat offer nak bawak kitowang gi Dolphin watch. So, dalam half hour naik bot, hasilnye, yg kami dapat lihat hanyalah SIRIP dolphin je. Hampeh tol dolphin India. Nak bajet malu2 lak. Lempang kang.
 
gambar ni sempat di snap before aku mogok nak Rs 200 aku balik


Pastu aku buat aksi berani mati : paragliding. 

parachute blakang tu merupakan agen FBI yg berusaha nak jejaki kumpulan pengembaraan kami


Tyme naik bot paragliding ni, mamat tu kasik pakai equipment kat aku. Or should I say, kasik pakai korset kat aku. Senak perut beb. Tyme terbang tu memang best. Hilang tensyen. Tapi dalam hati memang mengucap bagai..siap ma'thurat lepas solat agi... 


Pastu, keseronokan diteruskan ngan main ombak(seyes xde keje). Ni lebih kurang dalam usaha nak burn kan kulit nak kasi tunjuk kat sahabat handai yg kami baru balik from Goa. 

Ombak Rindu

Main ombak supposed to be as fun as how it sounds. But it was one hell of a game for me. Mane taknye, yang dok kiri kanan aku suma stok kawan yg kureng ketinggian (no offense). So sekali ombak serang, depa ngan baguih nyer paut kat tangan aku sebab (malas nak bangge kan) aku tinggi. Bengkek beb. Aku tak dapat nak enjoy the game pasai kene pegang tangan kawan kiri kanan sambil cakap 1, 2, 3 lompat!!! Dah gaya ibu mithali bai...


rehat jap lepas penat menjiwai watak ibu mithali sementara


Balik from beach, makan. Pas makan, tido. Tido kul 6 ptg, bangun kul 11 mlm.
Sembang2 + supper skit, sambung tido. Ni baru gaya remaja sihat, minda cergas, otak cerdas. 

Sedihnye, melepas sume plan nak makan seafood n Baskin bagai.


Esoknyer, bangun pagi, siap sedia ntuk balik. Beg yg awal2 bawak satu bijik telah beranak kembar. Mane taknye, beli souvenirs berkati-kati.

Journey nak balik nih memang hazab la. Tak cukup ngan keadaan umpama tin sardin, sauna plak aku dalam keta tu. Kaki dah berlipat gaya ala-ala mentadak. Aircond mmg harapan la. Aku dok tepi tingkap. Cukup time, lebih kurang lapan inchi debu tanah merah melekap kat pipi. Naseb baik part mata dah cover ngan shades. Kalau tak, memang dah lama aku jadik Kassim Selamat.



Before that, kitowang singgah jap kat St Francis church. Ni pon tarikan kat Goa. Sebab Goa ni dulu kena jajah ngan Portugis kot. So ni kesan peniggalan sejarah la. 



kasik zoom skit
inside the church
 Aku malas la nak masuk dalam church tu sebab tyme ni blom solat Zohor agi. Takut kena panah petir lak satgi...naya aku..(ye..memang aku berfikiran kampung)



After that, kami meneruskan sauna perjalanan balik kolej. About 5.30 dah sampai. Memang timing cun punye la.



Jangan risau, souvenirs dah ada. Mostly beli ntuk diri sendiri je..hahaha




macam biasak lah..souvenirs typical je


And the best souvenir of all is :

Spicy Italian sandwich



Goa ni made me reminisce bout Langkawi. Tetiba rindu Msia n Siakap Tiga Rasa..dem..(T.T)


*Btw, refer to entry lepas about  mekdi. Aku rase kat sini xde mekdi la. Jangankan kuruf 'm' je, batang idung Ronald McDonald pon x kelihatan. Punah harapan nak merasa Fillet O' Fish. Blah la lu mekdi. Aku nak boikot ko...

No comments:

Post a Comment