Thursday 5 May 2011

Aftermath

Tiga hari yang lepas adalah antara hari-hari berdarah. Sebab exam. 

Soalan yg keluar pulak semua nak taraf peluru hidup. Lagi2 soalan esei. Tanye pelik2(padahal aku x stadi). So each time aku tengok soalan esei tu, i just kept thinking in my mind, "xpe2...at least u got free paperclip!" Punye la nak bajet positip thinking. 

Anyway, ape yg berlaku SEBELUM exam dan SEMASA exam x penting. Kita mesti fokus kat aktiviti lepas exam bagi mengisi cuti yg lama-one week. Takkan lah nak dok bilik stadi manjang. ape lak kawan2 kate nanti kan...so, aku dah plan trip even before study week for Goa!!hehe...


Lagi pon ni kire las kopek la nak pulun beli souvenirs ntuk mereka di Msia. Ye la, kat tempat moden cam aku ni nak carik souvenirs ape je...taik lembu ada la..nak?


Tambahan pula(ayat karangan), dengaq crite ade plak mekdi kat Goa!! meleleh ayaq liuq cek.... yg haram halal tu blakang cite..haha...


Cite pasal haram halal ni, lately ni aku terpanggil nak gi surau (apa kaitan ngan haram halal?). Aku slalu tanye budak surau, "Weyh, surau ni ada penunggu ke? Hari2 aku rase cm something panggil aku gi surau"
Of coz lah jawapan diowang berbentuk tazkirah dan ceramah bebas an...so xyah banyak bunyik, japgy aku turun surau la..

Aceli, rekod aku gi surau memang very bad la..kalau ade gred permakahan surau, aku mesti dapat F-
Last tyme gi surau sebab celebrate besday kawan (ni kes desperate ni). Pastu dah x muncul2 dah.. Tunggu next sape nak sambut besday kat surau lagi baru aku datang.. 

So, berdasarkan statement berani di atas, aku rasa cam x baik ar..gi surau sebab dapat kek free. X de kek, x nak gi. Yang pahala+berkat+setiap langkah hapus satu dosa semua tu buat x taw ja..

Memang dasar manusia ni lalai..mengejar ganjaran konkrit sahaja...

So, sempena hari baik ni, aku rase cm nak join je dak2 ni bace yasin malam kang...Tapi terasa cam malu plak.kang kengkawan mengate aku...maklumlah, aku kan selalu rasa cam aku ni paling feymes kat cni sampai rasa paranoid yg semua owang wanna talk bout me..haha...dush..

Kalau nak tunggu owang diam, alamatnye sampai graduate la x pegi. Screw those peole who talk about others trying to do good thing. 

Kalau malam ni aku xde depan surau, cari lah aku kat blakang surau.Mungin aku sedang mengumpul kekuatan di situ...


*weyh, yg pasal mekdi haram halal tu x yah la amek seriyes.aku tgok semua yg baca nak kerut dahi lak...nanti aku order la fillet o' fish je...

No comments:

Post a Comment